Zo word je beter gevonden in Google

Lukt het maar niet om op voldoende mensen naar jouw website te krijgen? Om voldoende organische bezoekers naar je website te krijgen, is het belangrijk om op de eerste pagina van de zoekresultaten van zoekmachines als Google zichtbaar te zijn want ruim 90% van de bezoekers van Google komt niet verder dan de eerste pagina. Met deze tips zorgen we ervoor dat je beter presteert in de zoekresultaten en word je beter gevonden in Google. 

Search Engine Optimization 

Search Engine Optimization (SEO) is het optimaliseren van je website voor een zo hoog mogelijk zoekresultaat te behalen. SEO is te verdelen in drie onderdelen:  

  • Content 
  • Techniek 
  • Autoriteit 

Om zo hoog mogelijk te ranken, moet je alle drie de onderdelen optimaliseren. 

Content 

Zoekmachines als Google vinden het belangrijk dat jij relevante informatie hebt wat past bij de zoekwensen van de bezoekers. Dit doe je door goede content te schrijven. Heb jij een onderwerp waar jij graag op gevonden wilt worden, ga je hiervoor een pagina aanmaken. Door regelmatig (varianten van) het zoekwoord terug te laten komen op deze pagina, zullen de robots van Google jouw content als relevant ervaren. Te vaak het zoekwoord terug laten komen is niet goed, dit wordt gezien als spam.  

Techniek 

Naast een goede tekst, is de juiste techniek ook belangrijk om goed te scoren. Wanneer bezoekers op jouw website komen, moet de website snel geladen worden zonder dat er storingen zijn. Wanneer het laden te lang duurt, zullen veel mensen je website verlaten. Dit kan je onder andere doen door niet te veel foto’s en filmpjes te plaatsen en de foto’s te comprimeren, zodat ze minder laadtijd nodig hebben. 

Autoriteit 

Het derde onderdeel is autoriteit. Ben jij een autoriteit op jouw gebied, zullen bezoekers jouw informatie sneller aannemen en minder snel je website voortijdig verlaten. Heb jij een hoge autoriteitsscore, zal je ook beter gaan ranken in Google. Autoriteit bouw je op door jarenlang unieke en relevante content te schrijven, maar ook door linkbuilding. Linkbuilding is een verwijzing van een andere website naar jouw website. Een verwijzing is een soort van advies om een website te bezoeken. Krijg je veel verwijzingen van andere websites, betekent dat deze websites jouw website aanraden. Verwijzingen van relevante websites zijn waardevoller dan van websites die niet relevant zijn voor jouw onderwerp. Hoe meer relevante verwijzingen, hoe hogere autoriteit je hebt, wat zorgt voor betere scores in de zoekresultaten. Je kan zelf gaan linkbuilden maar je kan ook net als veel ondernemers linkbuilding uitbesteden aan online marketing experts, zij zorgen ervoor dat je een sterke autoriteitsscore opbouwt en daardoor beter vindbaar bent in Google.